BLOG

Aktualne wymiary grafik na Facebooku (październik 2022)

Dobrze przygotowane grafiki na Facebooka to znaczna część sukcesu jego atrakcyjności dla użytkowników. Niestety serwis nie ułatwia marketerom i grafikom tego zadania. Dlaczego? Ponieważ uwielbia wprowadzać zmiany w wymiarach rekomendowanych grafik. Za to my chcemy, aby pracowało Wam się lepiej i zebraliśmy w tym artykule wszystkie informacje dotyczące aktualnych rozmiarów grafik na Facebooka.

Czytasz:

Aktualne wymiary grafik na Facebooku (październik 2022)

Zdjęcie profilowe na Facebooku

Zdjęcie profilowe to ważny element Twojej strony na Facebooku, który sporo mówi sporo o Tobie lub profilu Twojej marki. Stanowi identyfikację graficzną, która będzie towarzyszyć wszystkim działaniom na Facebooku – m.in. postom, reklamom czy relacjom.

Na komputerach zdjęcie profilowe jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 170 × 170 pikseli, w smartfonach – jako obraz o wymiarach 128 × 128 pikseli, a jako miniatura 36 x 36 pikseli.

Ważne: Zdjęcie profilowe na Facebooku wyświetlane jest jako koło. Przygotowując je w kwadracie trzeba więc uważać, żeby nie zostały przycięte jego ważne elementy umieszczone w rogach.

Zdjęcie w tle na Facebooku (cover photo)

Zdjęcie w tle to swoista wizytówka Twojej firmy, na której możesz w prosty sposób pokazać wszystkie najważniejsze informacje. Może to być zdjęcie produktów czy usługi albo prosta grafika z tekstem. Pamiętaj jednak, że zdjęcie w tle będzie inaczej wyświetlać się na komputerze, a inaczej na smartphonie.

Zdjęcie w tle wyświetla się w wymiarach:

  • 820 × 312 pikseli – desktop
  • 640 × 360 pikseli – urządzenia mobilne

W przypadku zdjęć profilowych i zdjęć w tle strony z logo lub tekstem zalecamy dodawanie pliku w formacie PNG, który pozwoli uniknąć pikselowania grafiki.

Zdjęcie w tle w formie wideo

Oprócz statycznej grafiki, możemy na Facebooku ustawić zdjęcie w tle w formie wideo. W tym przypadku należy pamiętać nie tylko o zalecanym formacie, który wynosi 920 x 730 px, ale także o odpowiedniej długości filmu, która powinna mieścić się w przedziale 20-90 sekund.

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku

Wielu użytkowników zastanawia się czy na grupie na Facebooku można dodać zdjęcie w tle. Oczywiście, że tak. Aby grafika dobrze się wyświetlała zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze oraz miała odpowiednią jakość i ostrość, należy przygotować ją w wymiarze 1640 × 856 px.

Cover wydarzenia na Facebooku

Podobnie jak w grupach, tak i tworząc wydarzenie na Facebooku możemy ustawić dla niego zdjęcie w tle. Zalecana rozdzielczość to 1200 × 628 px, dzięki której nic nie zostanie przycięte, nawet na urządzeniach mobilnych.

Grafika do posta na Facebooku

Facebook oferuje nam możliwość zamieszczenia postów w różnych formatach, dzięki czemu możemy stworzyć posty w kwadracie, pionie i poziomie. Jakie wymiary mają mieć poszczególne rodzaje postów?

Kwadrat – 1200 × 1200 px

Prostokąt w pionie – 640 × 960 px

Prostokąt w poziomie – 1200 × 800 px

Relacja (Stories) na Facebooku

Na Facebooku, tak jak na Instagramie, poza standardowymi postami, które pojawią się w aktualnościach, możemy dodawać także Relacje (Stories). Aby dobrze wyświetlały się one użytkownikom powinny być przygotowane w formacie 1080 × 1920 px.

Reklama karuzelowa na Facebooku

Reklamy w postaci karuzeli, czyli grafik przesuwanych kolejno palcem w prawo lub lewo, są niezwykle atrakcyjną i skuteczną formą promocji. Grafiki do reklamy karuzelowej na Facebooku powinny być przygotowane w kwadracie, najlepiej o wymiarach 1080 x 1080 px. Trzeba pamiętać również o ilości kart, aby było ich nie mniej niż 2, ale nie więcej niż 10.

Parametry techniczne grafik na Facebooku

Jeśli chodzi o ogólne techniczne wytyczne dotyczące grafiki, to zalecamy zastosować następujące parametry:

  • rozdzielczość – 72 dpi,
  • format – .png,
  • tryb kolorów – sRGB,
  • ilość tekstu na grafice – do 20%,
  • waga pliku – ok. 400 kB.

Stosując się do powyższych zaleceń i wskazówek, stworzysz estetyczne grafiki, które sprawią, że Twoja strona na Facebooku będzie bardziej atrakcyjna i zwiększy zainteresowanie obecnych i potencjalnych odbiorców.

pozostałe