BLOG

Google Ads – co to jest i jak działa reklama w wyszukiwarce Google?

Najpopularniejsza w Polsce przeglądarka internetowa, Google, ma ponad 95% udziału w codziennym użytkowaniu Internetu. Osoby szukające miejsc, produktów, usług, haseł, najczęściej otwierają – w telefonie komórkowym lub na komputerze – wyszukiwarkę z kolorowymi literami Google i dzięki niej uzyskują informacje, na których im zależy. Warto zatem zainteresować się nad dotarciem w ten sposób do potencjalnych klientów!

Czytasz:

Google Ads – co to jest i jak działa reklama w wyszukiwarce Google?

Jak działa Google Ads?

Reklama w Internecie, jak każda reklama, żeby była skuteczna, musi trafiać do konkretnego odbiorcy i w odpowiednim czasie. Nie ma nic bardziej frustrującego niż oglądanie reklam marchewki, kiedy chcemy znaleźć odpowiedni samochód albo suplementów diety, kiedy szukamy dobrej kawy. Podobnie uciążliwe jest uzyskanie informacji o świetnym produkcie, który wytwarzany jest na drugim końcu świata i nie ma możliwości otrzymania go na przyszły tydzień.

Google Ads działa inaczej – pokazuje reklamy w chwili, kiedy szukamy konkretnego produktu lub usługi, dostosowując się do zapytań użytkowników zarówno pod względem tematycznym, jak i lokalizacyjnym. Wpisanie w wyszukiwarkę hasła pizzeria sprawi, że pierwsze wyniki, które dostaniemy, będą reklamami najbliższych pizzerii, dostarczonymi dzięki Google Ads.

Do czego przydaje się Google Ads?

W zależności od tego, na czym zależy firmie, reklamowanie się za pomocą instrumentu, jakim jest Google Ads można podzielić na kilka głównych obszarów.

Pierwszym z nich będzie połączenie z potencjalnymi klientami za pomocą kontaktu telefonicznego, mailowego lub przez formularze na stronie. Klienci mogą umówić się w ten sposób na wizytę, zarezerwować termin spotkania, a nawet sfinalizować transakcję.

Drugi obszar to zachęcenie klientów do wizyty w firmie – sklepie, kawiarni, restauracji, salonie spa czy zakładzie naprawy samochodów – i zakupu produktów lub usług w formie stacjonarnej.

Ostatnią z najważniejszych funkcjonalności Google Ads są działania w witrynie – zachęcenie do zrobienia zakupów w sklepie internetowym, wpisania się na listę adresową lub wypełnienie formularza adresowego.

Widać więc, że Google Ads przydaje się każdej firmie, która chce dotrzeć do potencjalnego, zainteresowanego jej towarami i usługami, klienta. Niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy o szerokim zasięgu, czy lokalna działalność – warto zainwestować w tę formę reklamy.

Jak to zrobić?

Reklamowanie swojej firmy za pomocą Google Ads – podobnie jak i inne formy reklamy – wymaga opracowania kampanii marketingowej. Można to zrobić samodzielnie, choć lepiej – jak w przypadku większości specjalistycznych działań – powierzyć działania firmie, specjalizującej się w marketingu i reklamie.

Na początku ważne jest, by określić lokalizację, w której będą wyświetlały się reklamy. Lokalna pizzeria nie będzie promować się w innym województwie czy nawet kraju, ale już sklep internetowy, sprzedający ręcznie malowane filiżanki, może chcieć, by jego towary dotarły nawet do najdalszych zakątków kraju i świata. System Google Ads pomaga w wybraniu odpowiedniej lokalizacji dla wyświetlania reklamy.

Kolejnym krokiem będzie wybranie słów kluczowych, które sprecyzują to, na co firma chce zwrócić uwagę, a później – wypisanie haseł reklamowych, które przyciągną klientów. Przy sporej konkurencji w konkretnej dziedzinie, trzeba mieć na uwadze, że dobranie właściwych słów kluczowych i opracowanie dobrych haseł reklamowych, będzie miało duże znaczenie dla widoczności reklamy.

Należy też ustalić budżet reklamy – zazwyczaj jest to miesięczny limit, który ustala się z góry. Google Ads, w oparciu o podobne ogłoszenia, zaproponuje użytkownikowi budżet i zasymuluje wyniki, jakie z jego pomocą powinien osiągnąć. Ważne jest też to, że za reklamowanie za pomocą Google Ads płaci się tylko w momencie, gdy końcowy użytkownik wejdzie na stronę za pomocą reklamy – czy to by zrobić zakupy w sklepie, sprawdzić adres zakładu czy nawet zapisać się na newsletter, by otrzymywać informacje o produktach i usługach firmy.

Kilka ważnych spraw

I to już prawie wszystkie przygotowania do zamieszczenia reklamy za pomocą Google Ads. Warto wspomnieć jeszcze o kilku rzeczach, na które powinno się zwrócić uwagę. Po pierwsze – Google przekazuje użytkownikowi raporty o tym, jak reklama wpływa na klikalność strony, co powoduje, że można ją ulepszać i modyfikować, by działała jeszcze lepiej. Po drugie – ważne jest dopasowanie reklamy do słów, wyszukiwanych przez klientów. Po trzecie – słowa kluczowe, oprócz tego, że powinny znaleźć się w reklamie, muszą być również zawarte na stronie, na którą reklama kieruje – to zachęca zarówno użytkowników, jak i pokazuje, że jesteśmy słownym partnerem, który wie konkretnie, co i dlaczego chce zareklamować i że jest pewien swoich towarów i usług.

Książki telefoniczne odeszły w przeszłość, nikt już nie spisuje numerów telefonów z billboardów i nie zbiera ulotek. Dlatego ważne, by istnieć w Internecie – a skuteczne istnienie w Internecie to również reklama i widoczność naszej strony. A tę można uzyskać dzięki Google Ads i sprawnej kampanii reklamowej przy użyciu jego narzędzi.

pozostałe