BLOG

Jak poprawnie założyć stronę firmową na Facebooku?

Większość współczesnych użytkowników smartfonów korzysta z ułatwiających życie aplikacji – by dotrzeć do nieznanego miejsca otwieramy mapy, gdy chcemy posłuchać muzyki – któryś z serwisów streamingowych, a kiedy ciekawi nas, co dzieje się w świecie i co mówią o tym nasi znajomi, zaglądamy na Facebooka. Nic dziwnego więc, że firmy również aktywnie działają w tym obszarze. Dziś, jeśli firma nie ma swojego profilu w tym kanale, to ciężko jej dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Na FB znajdziemy wszystkich – są tu gwiazdy popkultury, wielkie korporacje, artyści, lokalne knajpki, mniejsze i większe firmy.

Czytasz:

Jak poprawnie założyć stronę firmową na Facebooku?

Salony piękności, śniadaniownie, księgarnie, sklepy z kapeluszami, rękodzielnicy i wiele, wiele innych firm założyło profile na tej najpopularniejszej na świecie platformie, która z kolei pośredniczy w kontaktach, pozwala firmom na wyjście do swoich klientów i np. zaoferowanie im korzystnych zniżek i błyskawicznych promocji albo pokazanie najnowszej kolekcji czy zmian w menu w błyskawicznym tempie. Wydrukowanie i rozniesienie ulotek zajmuje cenny czas i pieniądze, a do tego przekaz dociera, w najlepszym razie, do kilku procent zainteresowanych osób! Tymczasem strona firmy na Facebooku to miejsce, w którym można uprzedzić o zbliżających się zmianach, zachęcić do zakupów, zareklamować nowe towary – a wszystko to w jednym miejscu i, stosunkowo niewielkim, kosztem.

Strona na Facebooku – jak zacząć?

Nawet, jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w swoim biznesie, nie warto odkładać na później założenia strony na Facebooku. To ona będzie zazwyczaj pierwszą wizytówką, którą zobaczą Twoi potencjalni klienci. Dlatego uzbrój się w kilka narzędzi i do dzieła – to nie jest skomplikowane!

Po pierwsze, zanim założysz stronę FB swojej firmy, musisz mieć swój profil na Facebooku, czyli swoje konto. To konto, którego używasz do przeglądania codziennej porcji śmiesznych kotków (bo w końcu po to przecież wymyślono Internet, nieprawdaż?), umawiania się ze znajomymi na kolację, lajkowania wpisów, które Ci się podobają albo stawiania smutnych reakcji pod tymi, które wpływają na Ciebie negatywnie. Jeśli już masz ten profil, to pierwszy krok za Tobą – teraz można przystąpić do tworzenia strony firmowej.

Po drugie – przygotuj wcześniej logo lub zdjęcie, które będzie reprezentować Twoją działalność. Może to być rysunek Twojego logotypu, zdjęcie produktów czy wykonanych usług, które oferujesz potencjalnym klientom, a może po prostu coś, co charakteryzuje Twoją firmę? Zdjęcie profilowe, podobnie jak na prywatnym koncie, na stronie firmowej będzie pierwszym widokiem, na który zwróci uwagę klient. Ono i zdjęcie w tle, o które również należy zadbać, by prezentowało się atrakcyjnie. Dobrze również przygotować kilka słów na temat firmy, które wpiszesz w sekcję Informacje, numer telefonu i adres mail do kontaktu poza Facebookiem.

Po trzecie, uzbrojeni w zdjęcia i informacje o firmie, możemy przystąpić do tworzenia strony facebookowej dla swojej działalności. To nieskomplikowane, jednak warto zapoznać się z informacjami wcześniej, by nic nas nie zaskoczyło.

Zakładanie strony na Facebook krok po kroku

Wchodzimy na FB, na swoje prywatne konto. W prawym, górnym rogu, widnieje Menu (ikonka z dziewięcioma kropkami). W Menu wybieramy opcję Strona, a Facebook przekierowuje nas do następnego ekranu, na którym trzeba wpisać nazwę strony firmowej.

Po wpisaniu nazwy strony, która zazwyczaj będzie po prostu tożsama z nazwą naszej firmy, należy wybrać minimum jedną, a maksymalnie trzy kategorie, które najlepiej odwzorowują działalność firmy. Czy będzie to kosmetyka, piekarnictwo, rękodzielnictwo, agencja nieruchomości, informatyka – wszystko zależy od tego, co najpełniej charakteryzuje naszą firmę. 

Następnie należy dodać opis. Jest to opcjonalna możliwość w funkcjonalności serwisu Facebook, jednak – jak napisaliśmy w poprzednim rozdziale – warto ją umieścić, ponieważ wpływa na lepszą komunikację z potencjalnymi klientami czy też odbiorcami naszej strony.

I – gotowe! Teraz wystarczy wcisnąć przycisk Utwórz stronę i od tej pory nasza strona firmowa na Facebooku funkcjonuje i jest otwarta dla klientów. Trzeba jednak zrobić jeszcze jedną rzecz – umieścić zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle strony, o których pisaliśmy wyżej. Obraz wart jest więcej niż tysiąc słów – to powiedzenie doskonale sprawdza się  w dobie mediów społecznościowych: nasz profil zyska na umieszczeniu w nim atrakcyjnego i adekwatnego do działalności zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Zdjęcie profilowe jest miniaturką, która będzie pojawiała się przy wszystkich naszych wpisach, a zdjęcie w tle to okazja do zaprezentowania czegoś więcej, czym chcemy pochwalić się odbiorcom i zachęcić ich do interakcji z naszą firmą.

Podobnie proste jest stworzenie strony przez telefon komórkowy – na naszym profilu po prawej stronie (Menu w formie trzech kresek) znajduje się opcja Strony. Po wejściu w nią, należy kliknąć kafelek Utwórz, a następnie Rozpocznij skieruje nas do stworzenia strony. Musimy nadać jej nazwę, wybrać kategorie, można od razu dodać również zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. A później Gotowe i… gotowe!

Słowo podsumowania

Stworzenie strony na Facebooku nie wymaga wielkiego wysiłku czy wiedzy. Jednak już sprawne prowadzenie jej, dbanie o widoczność, pozycjonowanie, właściwe reklamowanie – to więcej pracy. Nie każda osoba prowadząca firmę, ma czas i umiejętności, by efektywnie wykorzystywać możliwości, które daje platforma społecznościowa, taka jak Facebook. Ale nie wszyscy muszą znać się na wszystkim, dlatego warto powierzyć prowadzenie mediów społecznościowych osobom, które zajmują się tym na co dzień i które na bieżąco śledzą zmiany i trendy, by jak najpełniej skorzystać z opcji, które dają nam media społecznościowe w biznesie.

pozostałe