BLOG

Jaką długość powinny mieć Twoje rolki na Instagramie?

Rozwijanie swojego konta na Instagramie nie należy do łatwych. Trzeba się mocno napracować, aby wybić się wśród tłumu popularnych profili. Są jednak pewne sposoby, które mogą Ci w tym pomóc.

Czytasz:

Jaką długość powinny mieć Twoje rolki na Instagramie?

Jak zatem zaistnieć dziś na Instagramie? Twórz rolki!

Rolki, czy inaczej Reels, to krótkie filmiki o długości 15 – 60 sek., które w przeciwieństwie do relacji nie znikają po 24 godzinach. Są więc szansą na szybkie przyciągnięcie uwagi użytkowników.

Zastanawiasz się pewnie, ile jedna rolka powinna trwać, aby jej zasięgi były spore? Czy dłuższe filmy są lepsze pod względem zaangażowania i zasięgu, czy może lepiej trzymać się krótszych długości rolek?

Algorytm IG faworyzuje rolki, które:

  • angażują użytkownika (polubienia, udostępnienia, komentarze, zapisane pliki i czas oglądania),
  • używają oryginalnego dźwięku, który dodajesz z poziomu IG,
  • są pełnoekranowymi filmami (upewnij się, że trzymasz się proporcji 9:16),
  • korzystają z kreatywnych narzędzi, takich jak tekst czy filtry.

Rolki, które są zbyt długie, mogą spowodować, że Twoi widzowie znudzą się i zrezygnują. Wtedy algorytm dostaje informację, że treść jest kiepska. Jeśli natomiast długość jest optymalna, algorytm się podkręca, bo widzi, że Twoje treści zatrzymują użytkownika.

Zbyt krótkie rolki też nie są zbyt dobrym wyborem, bo nie możemy dostarczyć odpowiedniej wartości w np. 5 sekund. To stanowczo za krótko! Jednak, jest tu mały haczyk! Krótkie video szybko się zapętla i powoduje, że rolka jest odtworzona 2, a może i nawet 3 raz. Czyli, de facto, zwiększamy liczbę wyświetleń.

Jaka jest najlepsza długość rolek?

Oczywiście, jak to w marketingu bywa – to zależy.

Bez względu na długość rolki, kluczowym momentem jest pierwsze kilka sekund. Od razu dajmy użytkownikowi super wartość, bo inaczej odejdzie, a my stracimy zasięgi. Pamiętaj też, aby rolka nie kojarzyła się z relacją. To dwa, zupełnie inne formaty! Zbliżamy się już powoli do odpowiedzi na pytanie zadane na samym początku.

CEO IG powiedział ostatnio, że dobrze jest trzymać się długości od 7 do 15 sekund, ponieważ krótkie rolki mają tendencję do zapętlania się i liczą się wtedy jako wiele wyświetleń. Następnie algorytm wykrywa, że ​​Twój film ma tych wyświetleń więcej i przekazuje go jeszcze większej liczbie użytkowników.

Ot, cała tajemnica rolek na insta 🙂

pozostałe